تو به کدام یکی غذا میدهی؟

سرخپوست پیری نوه خردسالش رو اینگونه اندرز میداد : در وجود هر انسانی همیشه دو گرگ با هم در ستیزند یکی از دو گرگ نماد بدیهاست بدیهایی همچون حسد,بخل,دروغ,خودخواهی و تکبر! و گرگ دیگر نماد نیکیهاست همانند عشق , امید, حقیقت و مهربانی!

نوه خردسال پرسید: یعنی در وجود من نیز دو گرگ می ستیزند؟ پیر پاسخ داد : آری فرزندم همیشه در جنگ هستند بدون درنگ!

کودک سرخپوست پرسید: و از دو گرگی که در وجود من همیشه در حال جنگیدن هستند کدام یک در پایان پیروز است؟

سرخپوست پیر لبخندی زد و گفت: آن گرگی که تو به آن غذا میدهی پیروز خواهد بود!  

نظرات 1 + ارسال نظر
ماندانا دوشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.wildtigress.blogsky.com

سلام این متن شما واقعا جالب و متفکرانه هست

دوست مهربانی دارم که مجله های موفقیتش رو بعد از خوندن به من امانت میده و من هم مطالبی که به نظرم جالب میاد رو گلچین میکنم برای وبلاگم ! هر چند ایشون اخم میکنه و میگه سرقت نکنم این مطالب رو اما نظر خودم اینه که اینجور مطالب باید منتشر بشه!
پس به سرقت ادامه میدم!
ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد